Stödstrumpor

Det kan man behöva. Sociala, emotionella och mot åderbrock. SJälv var jag till farbror doktorn igår och tänka sig: ja gfick träffa en som lyssnade. JAg är trött och emotionellt utmattad. Men förra gången sjöng läkaren faktiskt "hej tomtegubbar" för att illustrera hur jag bör förhålla mig till livet. Gången innan sade doktorn mer eller mindre att jag BORDE vara trött eftersom jag då hade en bebis och stor familj. Mammor ska och kan alltså böde nötas ut fullståndigt- för det är naturligt. De kan också om de är utnötta ta och skärpa sig och tänka lite positivt...
Nåväl- denna gång drog jag en vistlott. Så nu sitter jag här och funderar på när ja gska ta de stämningshöjande tabletterna för att synka det med min hemska PMS. När ja gär så matt som jag nu råkar vara- så leder den extra hormonupplevelsen till att jag nätt och jämt orkar med migsjälv. Om jag kan slippa det- kanske jag bättre kan reparera mig. För jag är faktiskt ganska klok och jag gör många bra saker för mig och med mig.
Släppa taget, slappna av, må bra, stoppa negativa tankar, motionera regelbundet, äta nyttigt, vara närvarande och njuta av mina barn, ha en bra dygsnrytm, fokusera på nuet..jag har faktiskt lärt mig ganksa mycket
Det stora och svåra som är kvar- är att faktiskt lära mig strunta i människor. Rätt och slätt. Det blir svårt. Jättesvårt. Men jag måste. Både strunta i hur de beter sig mot mig- men också ta ställning för migsjälv istället för att vara förstående, och själv ta hänsyn ,bli tyst, fly .....jag måste finnas. Jag vill det. SÅ enkelt är det. Om någon annan inte tycker det är bra. Så får det vara detas problem. Även om de är mina styvbarn!

Kommentarer
Postat av: Jo det är jag

Bra.

Ytterligare ett steg på vägen.

Och det är så vi ska ta det -

ett steg i taget.



Kram!



2012-02-02 @ 07:09:45
Postat av: Jo det är jag

Har du provat nåt naturmedel mot just PMS?



Jag har lyckats köpa Johannesört - nu ska jag bara komma ihåg att ta dem.



En hjälp att bli lite snällare mot mig själv. En hjälp genom vintern.

2012-02-06 @ 15:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0